دسته بندی نشده

انواع سایبان چتری از نظر کارکرد و مدل + عکس

انواع سایبان چتری

آیا دوست دارید بتوانید در محیطی زیر سایه با آرامش و بدون دغدغه استراحت کنید، بدون اینکه زیر بارش باران خیس شوید یا زیر تابش مستقیم آفتاب پوستتان آسیب ببیند و اذیت شوید؟ آیا احساس می‌کنید که صرفاً داشتن عینک و کلاه آفتابی برای محافظت از شما در برابر گرمای سوزان کافی نیست؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، پس به یک راه حل نیاز دارید. پیشنهاد ما استفاده از انواع سایبان چتری و انتخاب و خرید سایبان چتری می‌باشد.

کدام مدل از انواع سایبان چتری را بخرم؟

سایبان‌های چتری امروزه تجهیزاتی فراتر از وسایل معمولی و غیر ضروری به شمار ‌می‌روند. اگر به دنبال یک چتر و سایبان مناسب یا خرید سایبان چتری از بین انواع سایبان چتری‌های جدید هستید، ممکن است برای انتخاب از بین گزینه‌های متنوعی که در بازار موجود هستند گیج بشوید. سایبان‌های چتری از نظر کارکرد، جنس و مدل، در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین سایبان چتری متناسب با نیاز‌ها و بودجه‌تان انتخاب کنید.

سایبان چتری چیست؟

سایبان چتری چیست

سایبان پوششی است که در محیط و فضا‌های بیرونی می‌تواند سایه و سرپناه در برابر نور آفتاب و بارندگی ایجاد کند. سایبان‌ها انواع مختلفی دارند اما یکی از پرطرفدارترین و کارآمدترین آن‌ها سایبان چتری است. سایبان چتری شکلی منحنی دارد که شبیه چتر عادی است و می‌توان از آن در مکان‌های مختلفی مانند حیاط و روف گاردن منازل و ویلا و باغ، پارک‌ها یا هتل‌ها و رستوران استفاده کرد. سایبان چتری بسته به فضا و سلیقه کاربر در اندازه‌ها، طرح‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود.

انواع سایبان چتری: برای چه کاربردی لازمش دارید؟

قبل از خرید سایبان چتری باید مشخص کنید قرار است در چه محیطی قرار بگیرد و چه نیازی را رفع کند؟ بسته به شرایط آب و هوایی و فضای قابل استفاده، ممکن است کارایی مختلفی از سایبان چتری را نیاز داشته باشید.

معرفی سایبان چتری اتوماتیک و ثابت

سایبان‌ها به طور کلی در دو مدل اتوماتیک و ثابت (پایه دار) در بازار وجود دارند. سایبان مدل اتوماتیک را می‌توان به دیوار یا تیرک متصل کرد و اغلب فضا‌های تجاری نیز از این مدل سایبان استفاده می‌کنند. استفاده از آن راحت است و فضای زیادی اشغال نمی‌کند، همچنین می‌توان آن را با فشار دادن یک دکمه، بدون هیچ تلاشی، باز و بسته کرد. البته مدل دسته دار این سایبان‌ها به وفور وجود دارند و توسط یک هندل باز و بسته می‌شوند.

سایبان چتری پایه دار یا ثابت، بادوام‌تر هستند اما نیاز به فضای بیشتر و نگهداری متفاوتی دارند. این مدل از سایبان‌های چتری می‌توانند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی با نمایش لوگو یا پیام دلخواه شما که بر روی سطح آن چاپ می‌شود نیز عمل کنند.

معرفی سایبان چتری پایه وسط و پایه کنار

سایبان چتری ثابت نیز به دو دسته محبوب و پرطرفدار پایه وسط و پایه کنار تقسیم می‌شوند. سایبان‌های چتری ثابت یا پایه‌دار که به دلیل حمل و نقل آسان و نصب راحت بسیار استفاده می‌شوند. علاوه بر مواردی که گفتیم سایبان چتری پایه دار به دلیل احاطه کامل بر فضایی که زیر سایبان ایجاد می‌شود و حمل و نقل و جابجایی ساده‌تر نسبت به انواع دیگر سایبان‌، خریداران بیشتری دارد.

سایبان چتری پایه کنار

در مدل سایبان چتری پایه کنار، میله‌ای در گوشه آن قرار دارد که چتر نیز به آن متصل است و در نتیجه فضای نشیمن زیر آن نیز برای قرار دادن نیمکت و صندلی بیشتر خواهد بود. در مدل سایبان پایه وسط، تکیه‌گاه سایبان دقیقاً مرکز آن حساب می‌شود.

سایبان چتری پایه وسط

این دو مدل از انواع سایبان چتری قابل استفاده در اکثر فضا‌های باز مانند حیاط، آلاچیق و روف گاردن، باغ، ویلا و استخر، همچنین در مراکز تجاری مانند رستوران و کافه و فضا‌های عمومی‌تر مانند نمایشگاه و مساجد و همچنین فضای پارک قرار بگیرند.

 


»بیشتر بخوانید : آموزش شستشوی سایبان چتری در 7 مرحله


 

انواع سایبان چتری را می‌توانید در محیط حیاط یا روف گاردن منزل یا ویلا قرار داده و در زیر سایه آن میز و صندلی چیده و محیطی لذتبخش را برای داشتن اوقات خوش در کنار خانواده بخصوص در فصل گرما و تابستان فراهم کنید.

سایبان چتری پایه کنار قطر ۳.۵ متر


خرید سایبان چتری پایه کنار

انواع جنس اجزای سایه‌بان: سایبان چتری از چه جنسی ساخته می‌شود؟

فاکتور مهمی که در انتخاب سایبان چتری باید در نظر گرفت این است که از چه موادی ساخته شده است. متریال به‌کار رفته در ساخت و تولید سایبان چتری بر میزان عمر و دوام و حتی کارایی سایبان چتری تأثیر مستقیم می‌گذارد.

معیار‌های مختلفی در انتخاب از بین انواع سایبان چتری دخیل هستند، اما جنس پارچه سایبان مهم‌ترین موضوع در دسته‌بندی انواع سایبان چتری حساب می‌شود. معمولاً سایبان‌ها بر اساس جنس پارچه به انواع:

  • پارچه برزنتی و pvc
  • پارچه الیافی
  • پارچه نخی
  • پارچه‌های خلبانی و نانو

تقسیم‌بندی می‌شوند.

شاید بپرسید کدام نوع پارچه سایبان بهتر است؟

جنس پارچه سایبان چتری

برای این سؤال نمی‌توان پاسخ یکسانی داد به این دلیل که هر کدام از پارچه‌هایی که معرفی کردیم برای قرار گرفتن در محیط‌های متفاوت قابلیت‌های خاصی دارند و به همین منوال قیمت‌های متفاوتی نیز دارند.

پیشنهاد می‌کنیم با در نظر گرفتن سلیقه شخصی‌تان و همچنین متناسب با نیاز و شرایط آب و هوایی نوع پارچه مناسب را انتخاب کنید.

در قدم بعدی سایبان‌ها را بر اساس اندازه و ابعاد به دو دسته‌ی سایبان‌های چتری کوچک و سایبان چتری بزرگ تقسیم‌بندی می‌کنیم. از نظر ارتفاع سایبان‌های چتری بهتر است سایبان‌های چتری با ارتفاع یک الی دو متری را برای فضا‌های کوچک و با مساحت کم انتخاب کنید، اما سایبان‌هایی با ارتفاع بیشتر از ۲ متر بزرگ برای فضا‌های بزرگ استفاده راحت‌تری دارند.

انتخاب شما از بین انواع سایبان‌های چتری کدام است؟

حتماً پیش از خرید سایبان چتری جنس پارچه روکش، اجزای سازه و نوع کاربری سایبان چتری را در نظر بگیرید. برای انتخاب و خرید انواع سایبان چتری باید به حتماً به نکات مهمی از جمله اندازه سایبان و ابعاد فضای مورد نظرتان، کیفیت پروفیل به کار رفته در پایه سایه‌بان و میزان مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، ارزش قیمت محصول با در نظر داشتن کیفیت آن توجه داشته باشید. تیم کارشناسان فروش سایت رویال گاردن برای راهنمایی و مشاوره پیش از خرید سایبان چتری (مشاوره ۲۴ ساعته) در خدمت شما هستند تا در نهایت سفارشتان را با ارسال رایگان به آدرس مورد نظرتان تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *