آموزشی

راهنمای انتخاب تخت استخری (15 مدل تخت کنار استخر)

اگر بخواهیم روراست باشیم، وقتی انواع زیادی گزینه برای خرید تخت استخری در اختیار داشته باشیم، انتخاب یک مدل می‌تواند کمی سخت و پیچیده به نظر برسد. اما نگران نباشید! این مقاله در مورد راهنمای انتخاب بهترین تخت استخری و تخت آفتاب‌گیر نوشته شده تا جنبه‌های خاص و نکات مهم اصلی مرتبط با انتخاب تخت کنار استخری را برای شما توضیح دهیم.
ما بی‌دلیل خرید آنلاین را دوست نداریم ، اما آیا تا کنون برایتان پیش آمده که وقت زیادی را برای مطالعه توضیحات هر محصول یا خواندن نظرات صرف کرده‌اید تا مطمئن شوید که بهترین انتخاب برای شما کدام است؟ و در نهایت هم گیج شده‌اید! به ما اجازه دهید که بعنوان اولین و تخصصی ترین فروشگاه آنلاین مبلمان و تجهیزات فضای باز این کار دشوار را برایتان ساده‎‌تر کنیم. با خواندن مقاله راهنمای انتخاب تخت استخری، تمام اطلاعاتی که برای خرید تخت کنار استخر و تخت آفتاب گرفتن مناسب لازم دارید، به دست خواهید آورد. پس یک لیوان نوشیدنی برای خودتان آماده کرده و در ادامه این نوشته با ما همراهی کنید.

 

5 سوال برای انتخاب سریع بهترین تخت استخری:

  • آیا تخت استخری دسته دار راحتی بیشتری برایتان دارد یا بدون دسته؟
  • تخت استخری ساده و جمع‌جور برای فضای شما مناسب‌تر است یا تخت بزرگ با دسته و جایگاه لیوان؟
  • آیا نیاز به جایگاهی برای قرار دادن لیوان دارید؟ یا شاید یک نگهدارنده برای گوشی همراهتان؟ 
  • قابلیت جابجایی ساده و راحت تخت آفتاب گرفتن برایتان مهم است؟ آیا تخت دارای چرخ باشد یا بدون چرخ برای جابجایی؟ 
  • آیا تخت ساحلی نیاز دارید که قابلیت تاشو بودن داشته باشد یا خیر؟
  • آیا جنس چوب و حصیر را می‌پسندید یا فلزی یا پلاستیک؟


پاسخ‌هایی که به این سوالات می‌دهید را در نظر بگیرید تا برای خرید بهترین تخت کنار استخری تصمیم درست‌تری بگیرید.

 

قیمت تخت استخری با ارسال رایگان

۵ نکته دانستنی برای راهنمای انتخاب تخت استخری:

  1. در انتخاب سبک تخت مورد نظر، بهتر است ابتدا مطمئن شوید که به تخت استخری تاشو نیاز دارید یا ثابت؟ 
  2. اگر تخت استخری مورد پسند شما نسبتاً وزن سنگینی دارد یا قابلیت جابجایی ساده و راحتی ندارد، اطمینان حاصل کنید که تخت مجهز به چرخ‌هایی برای حرکت دادن باشد.
  3. جنس تخت را با دقت انتخاب کنید و بهتر است از جنسی باشد که بادوام و مستحکم بوده (مثل آلومینیوم) و نگهداری دشواری نداشته و نیاز به تمیزکردن مداوم نیز نداشته باشد.
  4. برای اینکه محیط اطراف استخر از نظر دیزاین و چیدمان شیک و  زیبا باشد، می‌توانید مدل تخت و پارچه تشک آن را با مبلمان یا دیگر اشیاء ست کنید.
  5. با استفاده از پارچه یا کوسن‌ می‌توانید راحتی بیشتری را برای زمان استراحت کنار استخر یا هنگام آفتاب گرفتن فراهم کنید.

 

انتخاب از بین انواع مختلف مدل تخت استخری

در ابتدا، هنگام انتخاب بهترین تخت استخری برای خود، باید تصمیم بگیرید که دقیقاً چه نوع محصولی مدنظرتان است. یعنی تختی را انتخاب کنیم که بیشترین تطابق را با نیازها و سلیقه ما داشته باشد. احتمالاً شما هم اینطور فکر می‌کنید که همه تخت‌های استخری فقط برای آفتاب‌گرفتن هستند و نیازی به تحقیق برای انتخاب بهترین جنس تخت ساحلی و استخری نیست. این نظریه به لحاظ کلی شاید قابل قبول باشد اما به لحاظ فنی؛ دسته‌های مختلفی از تخت استخری در بازار وجود دارند که هم از نظر کارکرد با یکدیگر متفاوتند و هم از نظر جنس ساخت که با توجه به محل زندگی شما انتخاب مدل و مناسب تخت می‌تواند به امری مهم تبدیل شود.

قابلیت های تخت استخری

برای مثال تخت‌های ساحلی ثابت، جایگاه و موقعیت دائمی دارند و تخت‌های آفتاب گرفتن چرخ‌دار برای جابجا شدن ساده هستند؛ بعضی از تخت استخری دارای پشتی و نشیمن قابل تنظیم بوده؛ اما تخت‌های استخری بدون قابلیت تنظیم شدن نیز در بازار موجود هستند که قیمت ارزان‌تری دارند.

انتخاب بهترین تخت استخری برای شما تنها جنبه زیبایی و دکوراسیون کنار استخر یا در باغ و حیاط ندارد. بلکه عوامل متعددی وجود دارند که ممکن است در تصمیم‌گیری و خرید بهتر به شما کمک کنند. در ادامه می‌خواهیم بررسی کنیم که کدام جنبه‌ها ممکن است تعیین کننده بهترین تخت آفتاب گرفتن باشند.

 


»بیشتر بخوانید : آشنایی با مزایا و معایب تخت استخری


سادگی در حمل و جابجا شدن

بسیاری از مدل‌های تخت استخری با توجه به سهولت در جابجایی طراحی شده‌اند. اگر به دنبال محصولی هستید که برای جابه‌جایی آن، به راحتی قابل حمل باشد، بهترین گزینه برای شما تخت استخری دارای چرخ‌ است. می‌توانید تخت ساحلی را انتخاب کنید که چرخ‌های آن بصورت متصل شده باشند یا مدلی را انتخاب کنید که به شما امکان اتصال چرخ‌ برای جابجایی را بدهد. بسیاری از مدل‌های تخت کنار استخری به صورت کاملاً تاشو هستند و نگهداری از آن‌ها در زمانی که استفاده نمی‌شوند بسیار آسان است.
اگر سبک بودن و جابجایی راحت از مزایای اساسی برای شماست، بهترین گزینه ممکن برای شما می‌تواند خرید تخت استخری حصیری راتان باشد.

تخت استخری حصیری

 

تخت استخری مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی

اگر به دنبال یک محصول هستید که در طول سال بدون نگرانی از شرایط جوی و تغییرات آب و هوایی ناپایدار بتوانید از آن استفاده کنید، تخت استخری مقاوم در برابر باد و باران می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد. این نوع تخت‌ها معمولا از جنس فلز بوده و تشک روی آن از جنس ضد آب مانند پارچه نانو یا برزنت دوخته می‌شود که قابلیت مقابله با باران و آب را دارند.اگر به دنبال یک گزینه با کیفیت هستید، خرید تخت استخری venic با بدنه و دسته فلز و ترکیب چوب ترمو و تشک ضدآب یکی از محبوب‌ترین‌ها در این زمینه است و همه این ویژگی‌ها را به شما ارائه می‌دهد.

خرید تخت استخری فلزی

جنس تخت استخری و مواد بکار رفته در تولید آن

در انتخاب بهترین تخت استخری، باید به دو عامل مهم توجه کنید: دوام و جذابیت ظاهری آن. 

تخت‌های آفتاب گرفتن معمولاً از انواع مختلف جنس‌ها و مواد تولید می‌شوند. در زیر به برخی از انواع رایج جنس‌های تخت کنار استخری اشاره می‌کنیم و توضیح می‌دهیم:

  • تخت استخری فلزی: تخت‌های کنار استخری از فلزات مانند آلومینیوم یا فولاد ساخته می‌شوند. این انواع تخت‌ها عمدتاً خاصیت مقاومت در برابر آب و هوا را دارند و می‌توانند تا مدت طولانی در فضای باز قرار گیرند. آلومینیوم به دلیل سبکی و مقاومت به خصوص در برابر زنگ زدگی محبوبیت بیشتری دارد.
  • تخت استخری چوبی: تخت‌های استخری چوبی ظاهری زیبا دارند و معمولاً از چوب‌های مقاوم در برابر آب مانند تیک یا سرو استفاده می‌کنند. این نوع تخت‌ها برای استفاده در فضای باز مناسب هستند، اما نیاز به مراقبت و نگهداری منظم دارند تا از تخریب ناشی از آب و رطوبت جلوگیری کنند.
  • تخت استخری پلاستیکی: تخت‌های کنار استخری پلاستیکی از مواد پلاستیکی مقاوم در برابر آب ساخته می‌شوند. آن‌ها سبک، قابل حمل و مقاوم در برابر آب هستند و معمولاً قابل تاشو و تاشو هستند. این نوع تخت‌ها به خصوص برای استفاده در کنار استخر مناسب هستند.
  • تخت استخری حصیری: تخت‌های استخری حصیری از حصیر یا فیبر نخی تولید می‌شوند. آن‌ها ظاهری طبیعی و متناسب با محیط استخر دارند. این نوع تخت‌ها برای استفاده در فضای باز مناسب هستند و معمولاً قابل تاشو هستند.
  • تخت استخری پارچه‌ای: تخت‌های استخری پارچه‌ای از پارچه‌های مقاوم در برابر آب تولید می‌شوند. آن‌ها سبک و قابل حمل هستند و معمولاً در بسته‌بندی‌های کوچک عرضه می‌شوند.

انتخاب جنس مناسب برای تخت ساحلی و استخری به میزان استفاده مدنظر شما، محیط استخر و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. همچنین، مراقبت و نگهداری منظم از تخت آفتاب گرفتن به برقراری دوام و طول عمر آن کمک می‌کند.

 

تعیین ابعاد و سایز تخت کنار استخری

تعیین ابعاد و سایز مناسب تخت ساحلی  موضوعی بسیار مهم است. ابتدا، باید از فضای موجود در اطراف استخر خود آگاه باشید. سپس، تختی را انتخاب کنید که با ابعاد فضای شما همخوانی داشته باشد. همچنین باید از اندازه‌ی تخت برای شما و سایر افرادی که ممکن است از آن استفاده کنند، اطمینان حاصل کنید. یک تخت استخر با اندازه‌ای مناسب به شما اجازه می‌دهد تا راحت‌تر در زیر آفتاب لم بدهید، کتاب بخوانید یا استراحت کنید. از نظر عملکردی، باید به اندازه‌ی تخت برای قرار گرفتن در فضا و محیط توجه کنید تا مشکلی از نظر رفت‌وآمد در کنار استخر نداشته باشید.

10 مدل عکس تخت کنار استخر شیک و متفاوت:

 

نکات کمتر گفته شده: وجود لوازم جانبی در کنار تخت استخری

 

داشتن سایبان چتری آفتابگیر

اینکه می‌خواهید از آب و هوای خوب و آفتاب‌گرفتن لذت ببرید، به معنای 24 ساعته زیر نور آفتاب ماندن نیست! بنابراین هنگام انتخاب تخت استخری، بهتر است به خرید سایبان چتری آفتابی نیز فکر کنید. می‌توانید سایبان چتری پایه‌کنار باغی زیر را در نظر داشته باشید که قابلیت تنظیم شدن بصورت 360 درجه را نیز دارد تا هر سایه‌ای که دوست داشتید بسازید و زیر آن استراحت کنید و پارچه آن کاملاً ضدآب است.

 

داشتن میز کناری

وقتی در زیر نور خورشید بر روی تخت آفتاب گیر یا استخری استراحت می‌کنید، احتمالاً آخرین چیزی که می‌خواهید این است که برای برداشتن یک وسیله از جای خود بلند شوید، بنابراین بهتر است به دنبال یک میز کناری عالی برای قراردادن لیوان، موبایل یا کتابتان یا دیگر وسایل کوچک باشید. با انتخاب یک میز کناری ساده و کم وزن، تجربه‌تان برای استراحت کنار استخر کامل‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود. 

 

داشتن کوسن یا بالشت

برای تجربه یک استراحت بهتر و پر از آرامش، بدون شک به یک کوسن یا بالشتک برای تخت نیاز دارید! این بالشتک‌ها به شما امکان می‌دهند تا با فراهم کردن چیدمانی آرامش‌بخش ، تنوعی جذاب نیز به محیط خود ببخشید. برای انتخاب میان کوسن‌های مناسب تخت آفتاب گرفتن می‌توانید از رنگ‌های جذاب یا متضاد با تخت الگو گرفته یا تخت استخری مجهز به بالشت انتخاب کنید که کار ساده‌تر شود. به عنوان نمونه، با اضافه کردن کوسن یا بالشتک با رنگ سبز جذاب، به محیط خود حس زندگی و جلوه‌ای جذابتر ببخشید یا با انتخاب بالشتک با رنگ‌های خنثی علاوه بر ایجاد حس تعادل بیشتر دیگر دغدغه کثیف شدن یا چرک گرفتن کوسن را نداشته باشید. در انتخاب جنس پارچه بالشتک مناسب برای استراحت روی تخت آفتاب گرفتن، بهتر است به دنبال جنس نانو یا برزنت بگردید که مقاومت در برابر نور آفتاب و آب و باران داشته باشند و به راحتی نیز قابل شست‌وشو باشند، تا از دردسرهای اضافی جلوگیری کنید.

 

راهنمای انتخاب تخت استخری برای تجربه آرامش و لذت در کنار استخر

بالاخره، راهنمای انتخاب تخت استخری و آفتاب گرفتن کامل شد! در این راهنما، ما نکات مهمی را بررسی کردیم تا به شما در انتخاب بهترین تخت استخر مناسب با نیازها و سلیقه‌ی عموم افراد کمک کنیم. از توجه به ابعاد و جنس تخت گرفته تا عمر مفید و اهمیت طراحی تخت، تقریباً تمام جنبه‌ها را پوشش دادیم. حالا آماده‌ی انتخاب بهترین تخت برای استراحت و لذت‌بردن از آفتاب هستید. در انتخاب تخت استخری مناسب، باید به ویژگی‌های کاربردی که بالاتر گفتیم توجه کنید. البته ممکن است برخی از تخت‌ها از امکانات بیشتری نیز بهره‌مند باشند. لحظاتی شاد و آرام برای شما آرزو می‌کنیم! 

برای انتخاب تخت کنار استخری مناسب می‌توانید با کارشناسان فروش مجموعه رویال گاردن تماس گرفته و مشورت کنید (مشاوره 24 ساعته) و در نهایت سفارشتان را با ارسال رایگان درب منزل، ویلا یا باغ و … تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *